CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, July 17, 2010

NAFAS BARU, SEMESTER BARU =)


sudah beberapa bulan tidak di'update' blog ini..
hati rasa nak tulis, tapi idea tak muncul2..

ingin berkongsi beberapa perkongsian dari kuliah ilmu yang dihadiri.

pertama, apabila seorang ustaz yang saya kagumi berkata, pesan Al-Banna kepada mahasiswa kini agar janganlah kita pada hari ini menjadi seorang mahasiswa yang seakan2 seekor ayam yang hanya bersedia untuk disembelih. ini menunjukkan bahawa sebenarnya mahasiswa memainkan peranan ynag penting dalam penglibatan terutamanya di kampus. suara mahasiswa didengari. pendapat mahasiswa seharusnya dihormati. perlu diberi peluang dan mahasiswa itu sendiri haruslah bijak mencari peluang bagi mengetengahkan idea dan usul2 yang bernas dan mantap.




ini sem pertama, tahun pertama. kelas english yang pertama telah dilalui.
cuma satu perkara yang ingin dikongsi dengan pembaca budiman... saya tertarik dengan pendekatan yang dilakukan oleh lecturer english lkali ini. beliau bukanlah seorang yang melayu, namun beliau sungguh tidak kekok mengjar kami yang keseluruhannya berbangsa melayu. jadi, pendekatan yang beliau gunakan sangat menarik pada saya.


tidak bosan, tidak mengantuk.

saya terfikir; bagaimana mungkin kita sebagai seorang daie mampu menjadi sedemikian untuk menarik mad'u2 agar rasa tertarik dengan cara kita. mungkin kelas pertama hanya tertarik dengan cara penyampaian. minggu kedua tertarik pula dengan imej/ pesonaliti, etc..


jadi, x mustahil ramai orang3 Islam sendiri yang keluar (murtad) akibat tertarik dengn pujukan kafir dan kesan kejahilan agama sendiri.


*apa khabar imanku hari ini?
-NOTHING IMPOSSIBLE WITH HIM

No comments:

Post a Comment

Tetamu Tarbiyah

~SYUKRAN~ MERCI~ARIGATO~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...